Media alert: Safety Jogger Lifestyle brengt verrassend kleurrijke wintercollectie uit

Duurzaam Belgisch schoenenmerk lanceert hoge en lage sneakers voor het najaar

Oudenaarde, 21 april 2023 – Na de lancering van een allereerste duurzame sneakercollectie, kijkt het Belgische schoenenmerk Safety Jogger Lifestyle al meteen vooruit met een hippe, verrassende wintercollectie. Niet alleen zullen zowel hoge als lage sneakers de voeten van fashionista’s warm houden dit najaar, de vele kleurencombinaties maken er ook nog eens echte blikvangers van.

Trendy én duurzaam het najaar in

SJ, het lifestylemerk van Safety Jogger, trekt de lijn van hun eerste duurzame en fashionable zomercollectie door naar een gloednieuwe wintercollectie. De TC9700 sneaker - dé blikvanger van de vorige collectie die bestaat uit gerecycleerd leder en een gerecycleerde binnenzool en voering - komt nu op de markt in verschillende varianten.

Lage en hoge sneakers in contrastkleuren

De witte lage TC9700 sneaker krijgt een hoge versie mét kleur, de TC9700H. Maar ook voor wie meer fan is van lage sneakers, heeft Safety Jogger Lifestyle een interessant aanbod voor het najaar. Deze herfst en winter zijn contrasterende kleurstatements en metallic helemaal in en daar speelt het sneakermerk gretig op in. Dankzij de kleurencombinaties zwart of groen met wit ga je stralend het nieuwe seizoen in! De TC9700 is het perfecte toonbeeld van waar Safety Jogger Lifestyle voor staat: comfort, duurzaamheid en Belgisch design in één.

Unisex sneakers for the win!

Safety Jogger Lifestyle surft maar al te graag mee op de sneakertrends van komend najaar. Het merk houdt niet enkel rekening met kleuren, maar ook met de veranderingen binnen de mode-industrie. Unisex schoenen – genderneutrale sneakers die gedragen kunnen worden door iedereen – zijn wereldwijd aan een opmars bezig.

“We hebben een volledig team van in-house experten over de hele wereld dat zich dagelijks bezighoudt met de nieuwste technologieën en de laatste fashiontrends”, zegt Gilles Devos, commercieel directeur. “En dat ook sterk inspeelt op inclusieve designs. Wij willen niet alleen dat onze schoenen buitengewoon comfortabel zijn, maar willen ook dat iedereen zich comfortabel voelt bij het dragen ervan. Laat dat nu net zijn waar SJ, het lifestylemerk van Safety Jogger, om draait: fashion en comfort in de breedste zin van het woord.

De sneakers van Safety Jogger Lifestyle zijn verkrijgbaar op hun webshop en in verschillende fysieke winkelpunten zoals o.a. Torfs. ​ Vanaf €79,95 haal je de sneakers uit de wintercollectie in huis.

Voor meer informatie, beeldmateriaal en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met (niet publiceren aub):

Luna Vanhoenacker

Wavemakers Communications & PR

SJ_winter23_pb_21042023.pdf

Persberichten in je mailbox

Over Safety Jogger Lifestyle

Safety Jogger kwam als merk van veiligheidsschoenen op de markt in 2000 en groeide sindsdien uit tot een internationale referentie in meer dan 130 landen. Het merk beschikt ondertussen over een uitgebreid en gevarieerd assortiment met de focus op zowel ‘adventure’, ‘lifestyle’ als ‘work’. Safety Jogger maakt deel uit van het internationaal familiebedrijf Cortina. Het hoofdkantoor is gevestigd in Oudenaarde.

Meer informatie: www.safetyjogger.com

collection.safetyjogger.com