Media alert: Safety Jogger eert wereldkampioen Remco Evenepoel met unieke regenboogschoenen

Oudenaarde, 6 januari 2023 - In september ging Remco Evenepoel aan de haal met de regenboogtrui. Vandaag kan de wereldkampioen daar nog een passend extraatje aan toevoegen. De Soudal - Quick-Step wielrenner ontving namelijk zijn gepersonaliseerde schoenen mét regenboogprint van partner Safety Jogger! Zo wil het Belgische schoenenmerk de wereldkampioen op gepaste wijze eren. De schoenen, een pièce unique, zijn de voorloper van de allereerste lifestylecollectie van Safety Jogger die dit voorjaar gelanceerd wordt. Met deze collectie zet het schoenenmerk meer dan ooit in op design én duurzaamheid.

Vanaf vandaag is het nog duidelijker wie de regerend wereldkampioen wielrennen is. Remco Evenepoel kreeg namelijk een paar regenboogschoenen overhandigd door Safety Jogger.

“Tijdens het trainingskamp in Calpe heb ik al ervaren hoe comfortabel de schoenen zitten. Dit gepersonaliseerde paar schoenen gaat ongetwijfeld goed van pas komen op het podium, aangezien ze mijn regenboogoutfit helemaal afmaken!” zegt Remco Evenepoel.

Safety Jogger is al meer dan 20 jaar een gevestigde waarde op vlak van veiligheidsschoenen en meer. Met deze schoenen laat het merk zien dat het van nog heel wat andere markten thuis is. “Als onderdeel van het familiebedrijf Cortina groeide Safety Jogger de afgelopen jaren uit tot een toonaangevende speler op vlak van veiligheidsschoenen,” aldus Tom Gybels, Global General Director Safety Jogger Works.

“Vanuit die sterkte lanceerden we vorig jaar het outdoormerk ‘Safety Jogger Adventure’. En deze zomer voegen we daar voor het eerst ook het lifestylemerk ‘SJ’ aan toe. De schoenen van Remco lichten alvast een tipje van de sluier op van hoe de collectie er zal uitzien. Zonder regenboog weliswaar, want Remco’s schoenen werden ontworpen als pièce unique.”

Regenboogschoenen voor het goede doel

Samen met het team zal Safety Jogger binnenkort een tweede paar van de regenboogschoenen veilen ten voordele van ‘#ItStartsWithUs’, het duurzaamheidsproject van Soudal - Quick-Step. Een goed doel dat niet zomaar gekozen is, aangezien het merk ​ eveneens sterk wil inzetten op duurzaamheid.

“De nieuwe lifestylecollectie bestaat dan ook uit duurzame sneakers met een tijdloze look die gemaakt werden uit gerecycleerd leder, met ook een gerecycleerde binnenzool en voering,” zegt Gilles Devos, commercieel directeur van SJ, het lifestylemerk van Safety Jogger, “Daarnaast hebben de schoenen een natuurlijk rubberen zool en veters gemaakt uit natuurlijk katoen. Met elke stap die je ermee zet, verklein je dus je voetafdruk.”

De nieuwe collectie is vanaf het voorjaar verkrijgbaar. ​

Over Safety Jogger

Safety Jogger kwam als merk van veiligheidsschoenen op de markt in 2000 en groeide sindsdien uit tot een internationale referentie in meer dan 130 landen. Het merk beschikt ondertussen over een uitgebreid en gevarieerd assortiment met de focus op zowel ‘adventure’, ‘lifestyle’ als ‘work’. Safety Jogger maakt deel uit van het internationaal familiebedrijf Cortina. Het hoofdkantoor is gevestigd in Oudenaarde.

Meer informatie: www.safetyjogger.com

Voor meer informatie, beeldmateriaal en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met (niet publiceren aub):

SJL_media alert_Remco_FINAL_NL.pdf

Persberichten in je mailbox