Media alert: exclusieve regenboogschoenen van Remco Evenepoel geveild voor 950 euro

Oudenaarde, 7 juli 2023 – Vanaf vandaag hebben de unieke regenboogschoenen van Remco Evenepoel een nieuwe eigenaar. De wereldkampioen ontving ze onlangs als passend extraatje bij zijn regenboogtrui van sponsor Safety Jogger. Zonet gingen de schoenen van het Belgische schoenenmerk onder de hamer voor het goede doel. De gelukkige Belg telde 950 euro neer om het unieke stuk in huis te halen.

Vorige week, bij het begin van het Belgisch kampioenschap tijdrijden, ging de veiling van start. Een week lang konden mensen bieden om het tweede paar regenboogsneakers mét handtekening van Remco Evenepoel te bemachtigen. De wielerploeg Soudal Quick-Step werkte hiervoor samen met South Pole en Safety Jogger.

De opbrengst gaat naar het Myamyn-project in Australië, waar Evenepoel de wereldtitel behaalde. Het goede doel maakt deel uit van ‘#ItStartsWithUs’ - het duurzaamheidsproject van Soudal Quick-Step - en heeft als missie het herstellen van het Annya State Forest, het tegengaan van landontginning en de bescherming van bedreigde dieren en planten.

SJ, het lifestylemerk van Safety Jogger, eerde Remco door hem de TC9700 sneakers met regenboogkleuren te schenken. “Het ondersteunen van een goed doel is iets wat Safety Jogger maar al te graag doet. Wij zijn een Belgisch schoenenmerk met duurzaamheid in ons DNA en juichen groene projecten als dit in Australië alleen maar toe. We zijn blij dat we met onze sneaker het Annya State Forest een groenere toekomst kunnen bezorgen”, zegt Gilles Devos, commercieel directeur van SJ, het lifestylemerk van Safety Jogger. ​

Remco plaatste ook een boodschap op het Instagramprofiel van Soudal Quick-Step om iedereen te bedanken die een bod uitbracht op de sneakers. De boodschap bekijken? Dat kan hier via het Instagramprofiel van Soudal Quick-Step.

Voor meer informatie, beeldmateriaal en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met (niet publiceren aub):

Kelsey Roskam

Wavemakers PR & Communications

SJ Winnaar veiling

Persberichten in je mailbox

Over Safety Jogger Lifestyle

Safety Jogger kwam als merk van veiligheidsschoenen op de markt in 2000 en groeide sindsdien uit tot een internationale referentie in meer dan 130 landen. Het merk beschikt ondertussen over een uitgebreid en gevarieerd assortiment met de focus op zowel ‘adventure’, ‘lifestyle’ als ‘work’. Safety Jogger maakt deel uit van het internationaal familiebedrijf Cortina. Het hoofdkantoor is gevestigd in Oudenaarde.

Meer informatie: www.safetyjogger.com

collection.safetyjogger.com